استاندار گیلان در نشست شورای اداری فومن و حاشیه افتتاح پروژه های بیمه سلامت گیلان در فومن با اشاره به رشد چشمگیر زیرساخت‌های درمانی در گیلان گفت: در بخش بهداشت و درمان و سلامت اقدامات دولت شهید جمهور به خوبی در راستای رضایت مردم اجرایی شد.

اسدالله عباسی عصر روز بیستم تیرماه، در نشست شورای اداری و مراسم افتتاح همزمان پروژه های بیمه سلامت در شهرستان‌های فومن، آستارا، آستانه‌اشرفیه و رودسر و پروژه های عمرانی شهرستان فومن که با حضور دکتر حسین رنجبران معاونت برنامه ریزی مدیریت و توسعه سازمان بیمه سلامت ایران و سایر مسئولین و مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان برگزار شد با بیان اینکه دولت شهید جمهور صادق الوعده بوده است، اظهار کرد: در دوره سه ساله شهید رئیسی صادق الوعده بودیم و همواره سعی کردیم با تمام وجودمان به مردم استانم خدمت کنیم و اگر قولی دادیم آن را عملی نماییم.

 وی با اشاره به تکمیل بسیاری از پروژه‌های عمرانی توسط دولت سیزدهم گفت: در دولت سیزدهم پروژه‌های نیمه تمام در گیلان افتتاح نشده و با تلاش‌های صورت گرفته هشت همت پروژه در استان به بهره‌برداری رسید ولی افتتاح آن را منوط به سفر شهید جمهور به گیلان کرده بودیم.

عباسی تاکید کرد؛ بیماران خاص و صعب العلاج توسط بیمه سلامت به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفتند و دولت مردمی سیزدهم تلاش و اهتمام ویژه‌ای در پوشش خدمات بیمه‌ای افراد داشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بیمه سلامت همگام با سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی تحولات بسیار ارزشمندی در استان ایجاد کرده است، افزود: بسیاری از شهرستان‌ها فاقد ساختمان بیمه سلامت بودند طی ۳ سال ۴ شهرستان دارای ساختمان شدند و ۴ شهرستان در حال تکمیل ساختمان هستند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های درمان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی بسیار سنگین است و همواره شاهد مشکلات بسیاری در خانواده‌های این بیماران بودیم، ادامه داد: فراهم ساختن بستر خدمات بیمه‌ای برای همگان از سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم بوده است.

استاندار گیلان ادامه داد:  پل کلفت در سیل سال ۹۸ از بین رفت و تا روی کار آمدن دولت سیزدهم هیچ اقدامی برای آن نشده بود ولی در سفر شهید جمهور به گیلان، اعتباری برای تکمیل این پل در نظر گرفتیم.

عباسی با بیان اینکه  دولت سیزدهم کلنگ آغار هیچ پروژه‌ای را نزد و هدفش تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده است، تصریح کرد: در خصوص میدان ورودی شهر فومن یک سری اختلاف نظر وجود داشت و در سال سه گذشته تلاش کردیم اختلافات را برطرف کنیم که این امر خوشبختانه محقق شد.

 وی، نقش گردشگری در توسعه اقتصاد استان را بسیار مهم برشمرد و بیان کرد: بخش اعظمی از درآمد مردم فومن مربوط به اقتصاد گردشگری است لذا در افتتاح پل و جاده باید به این امر توجه شود.

 استاندار گیلان با ابراز خرسندی از رشد تولید محصول استراتژیک چای در شهرستان فومن افزود: فومن در حوزه تولید چای و کیفیت تولید در کشور زبانزد است و به مانند کشورهای پیشرفته در حال تولید این محصول استراتژیک هستند.

 عباسی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه زیرساخت‌های حوزه برق به خوبی عمل کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ خاموشی برق داشتیم ولی در تولید، توسعه شبکه و انتقال برق به خوبی عمل کردیم و در سال سال گذشته  خاموشی منازل مسکونی به حداقل رسید.

 وی با اشاره به رشد چشمگیر زیرساخت‌های درمانی در گیلان گفت: در بخش بهداشت و درمان اقدامات دولت شهید جمهور به خوبی عمل کرده و دستگاه‌ سی تی اسکن  وارد گیلان شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر رشد تولید دام و طیور از جمله مرغ در استان افزود: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم، میزان مرغ تولیدی در استان ۵۵۰ تن بود که این آمار در دولت سیزدهم به یک‌هزار تن رسید.

 عباسی با تأکید بر لزوم توجه به توسعه جاده‌های مواصلاتی و بزرگراهی در کشور اظهار کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم و شهید جمهور ایمن‌سازی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای و همچنین تعریض آنان است که در همین راستا در سال گذشته اتوبان منجیل _ رودبار به بهره‌برداری رسید.

 وی با اشاره به تلاش جهت تعریض جاده پونل و محور فومن به پونل افزود: آسفالت ۱۵ کیلومتر از جاده پونل و محور پونل به سمت کلیدبر در حال انجام بوده و در سال جاری نیز مابقی محورها ایمن‌سازی و آسفالت می‌شوند.

 استاندار گیلان با بیان اینکه انجام تأمین اعتبار تعریض جاده پونل و سراوان به فومن و سپس آسفالت جاده پونل و محور سراوان به فومن انجام شده است، گفت: در ماه‌های آینده اقدامات اجرایی تعریض جاده پونل و سراوان به فومن آغاز می‌شود.

 عباسی با بیان اینکه شرکت آبفا مربوط به بخش خصوصی است، افزود: شرکت آبفا مربوط به بخش خصوصی است و دولت فقط ناظر بر عملکرد آن است لذا باید ابتدا این شرکت کسب درآمد داشته باشد و سپس حقوق را پرداخت کند.

در این جلسه همچنین مدیران دستگاه های استان و مسوولان شهرستانی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد